Årets aktiviteter i 2018

Den 30.01.2018 havde vi en aftentur til Frederiksund Museum, Førgegården

Den 5.04.2018 havde Frederikssund Bibliotekerne arrangeret "Højtæsning for voksne" hvilket foregik i Den gamle Smedje.

Den 5.05.2018 slog Den gamle Smedje porten op for en ny sæson. Det skete mens vægter Lars ledsagede begivenheden med trommehvirvler med vægter Ivan ved sin side. Borgmester John Schmidt erklærede Smedjens sæson 2018 for åben. Ligeledes erklærede borgmesteren den ny-opsatte udstilling ”Lægerne i Slangerup og andet ”godtfolk” siden 1874 og til ∞”  for åben. Så længe udstillinge pågik kunne du også få målt dit blodtryk.

Den 13.05.2018 havde vi bustur til Gjorslev Gods på Stevns med efterfølgende frokost på Traktørstedet Gjorslev Bøgeskov.

Den 3.08.2018 var der i samarbejde med Frederikssund Komme arrangeret "Sommeraktiviteter for børn" hvilket foregid i Den gamle Smedje.

Traditionen tro havde vi jazz i Smedehaven i forbindelse med Snake City Jazz Festival den 24. og 25.08.2018. Det vat "The happy Snakes" som spillede for os.

Den 14.09.2018 havde vi en byvandring i Slangerup hvor vægterne førte an og Henny Bøgh guidede os rund til byes seværdigheder.

Den 29.09.2018 gik turen til Køge hvor vi blev opdelt i to grupper og guidet rundt i den dejlige by. Efterfølgende spiste vi på Skipperkroen.

Igen i år var vores forening repræsenteret  ved arrangementet "Frivillig fredag" som foregik på Elværket den 30.09.2018

På initiativ af Jørlunde Sogneforening optog Knud Pedersen i 1967 smalfilmen Jørlunde Sogn i hverdag og fest. Efter en omfattende redigering med tekster, speak, musik og lydmiljø, fortæller  Peder Christensen den 2.10.2018 herom..

Den 9.10.2018 havde Frederikssund Bibliotekerne arrangeret "Højtæsning for voksne" hvilket foregik i Den gamle Smedje.

Vores forening var blandt de nominerede til Kulturprisen 2018. Denne blev uddelt af Jesper Wittenburg, i Sillebroen den 23.11.2018 og med fanfare fra vikinglurblæserne. Desværre blev det ikke os denne gang.

Den 20. december 2018 havde vi kalenderdag i Den gamle Smedje, vi havde ild i essen,kaffe på kanden, varm kakao med  koldt flødeskum ledsaget af hjemmebag.

Hygge og arbejdsdage i smedehaven.