Efter en dejlig og til tider våd sommer nærmer efteråret sig.I denne lyse periode har der været mange gæster fra nær og fjern, som har benyttet lejligheden i åbningstiderne til at besøge os på arkivet, i smedjen og smedehuset med den nye udstilling og desuden i haven, hvor man i rolige omgivelser har kunnet nyde de udstillede gamle landbrugsredskaber.

”Sommeraktiviteter for Børn” fandt sted i smedehaven den 4. august, hvor Henny Bøgh med hjælpere stod for arrangementet, og hvor mindre børn med stor iver lærte at vaske tøj og bage boller.

I skrivende stund står Jazz festivalen for døren i Slangerup fra 24. til 27. august.Vi forventer ligesom i de øvrige år mange besøgende, når Snake
City Street Band spiller i smede haven fredag og lørdag eftermiddag,  hvor der også vil være ild i essen.

Vort næste foredrag finder sted i Aktivitetshuset den 31. oktober, hvor emnet er om en dansk herregård.

Årets sidste udflugt er programsat til søndag den 17. september, hvor vi kører til Pederstrup, nyder frokost  i restaurant Kongemosen i Smørum afsluttende med en sejltur i Københavns havn.

Mere om foredraget og tilmelding til busturen inde i vort blad.

Vi håber på stor tilslutning til arrangementerne.

I referatet af Generalforsamlingen i seneste Ejegod Tidende blev Erik Hansens navn desværre ikke nævnt i afsnittet, med oplysninger om foreningens æresmedlemmer.Vi nævner igen de fire æresmedlemmer:

Tage Poulsen,
John Madsen,
Erik Hansen og
Erik Mortensen.

Vi beklager meget fejlen.