Formanden har ordet

Efter en dejlig og til tider våd sommer nærmer efteråret sig.I denne lyse periode har der været mange gæster fra nær og fjern, som har benyttet lejligheden i åbningstiderne til at besøge os på arkivet, i smedjen og smedehuset med den nye udstilling og desuden i haven, hvor man i rolige omgivelser har kunnet nyde de udstillede gamle landbrugsredskaber.

”Sommeraktiviteter for Børn” fandt sted i smedehaven den 4. august, hvor Henny Bøgh med hjælpere stod for arrangementet, og hvor mindre børn med stor iver lærte at vaske tøj og bage boller.

I skrivende stund står Jazz festivalen for døren i Slangerup fra 24. til 27. august.Vi forventer ligesom i de øvrige år mange besøgende, når Snake
City Street Band spiller i smede haven fredag og lørdag eftermiddag,  hvor der også vil være ild i essen.

Vort næste foredrag finder sted i Aktivitetshuset den 31. oktober, hvor emnet er om en dansk herregård.

Årets sidste udflugt er programsat til søndag den 17. september, hvor vi kører til Pederstrup, nyder frokost  i restaurant Kongemosen i Smørum afsluttende med en sejltur i Københavns havn.

Mere om foredraget og tilmelding til busturen inde i vort blad.

Vi håber på stor tilslutning til arrangementerne.

I referatet af Generalforsamlingen i seneste Ejegod Tidende blev Erik Hansens navn desværre ikke nævnt i afsnittet, med oplysninger om foreningens æresmedlemmer.Vi nævner igen de fire æresmedlemmer:

Tage Poulsen,
John Madsen,
Erik Hansen og
Erik Mortensen.

Vi beklager meget fejlen

Ejegod Tidende

Historisk Forenings medlemsblad, der udkommer kvartalsvis, indeholder spændende artikler om Slangerups historie samt nyt om, hvad foreningen er i gang med lige nu.

Forslag til emner, der ønskes optaget i Ejegod Tidende, er meget velkomne. Så hvis der er et emne, du gerne vil vide lidt mere om, kan du kontakte Historisk Forenings Arkiv eller et bestyrelsesmedlem pr. telefon eller E-mail.

Læs artiklen om Slangerup-grisen, der sad arresteret i 8 måneder

Klik på ovenstående 'Bjælke' og du kommer til:
Lokalbibliografi for Nordsjælland.
Klik i feltet 'Søgning', herefter skriver du i Ejegod Tidende
i 'Søgefeltet' efterfulgt af et klik på 'Søg'.
Nu har du så artikeloversigt for
Ejegod Tidende.

Bestil vores titler her

Sæt et eller flere X og udfyld bestillingsformularen. Almindelig portotakst tillægges. For Landsognsbogen, kr. 40,-